19 June 2008

Ganti Sekolah

Hari Sabtu ni kena ganti sekolah untuk peperiksaan UPSR pd bulan 9 nanti. Boringnyerrrrr. Kami kena ganti 3 hari coz masa UPSR nanti murid2 tahun 2-5 tidak perlu hadir ke sekolah. Hari sabtu ni kena ganti ikut jadual hari ISNIN...adushhh, aku cukup tak suka dengan hari ISNIN. Sekali lagi aku guna ayat ni.hehehe......


Hari ISNIN memenatkan minda dan jasadku.wuhuhuhu..skemanya ayat aku. Tp bak kata owang, nak tak nak kena lalui gak. Nampak gayanya aku kena tarik nafas dalam2 sebelum masuk kelas hari sabtu nnt coz hari ISNIN aku akan berulang dua kali pada minggu ini. Itu dah satu kisah. UPSR ni dijalankan selama 3 hari. So, ada lagi dua hari lagi kami kena ganti.

Itu alkisah mengganti sekolah. Sbelum aku akhiri entri kali ni, aku nak muatkan sikit cite yg mencuit hati. Peristiwa ni berlaku beberapa minit sebelum waktu pulang sekolah. Murid ni nama Fikri. Antara murid yang selalu timbulkan masalah kat dalam kelas. Fikri ni murid tahun 1. Hari ni Cikgu S tak de. Coz balik sem (is3 dia nak bersalin). CIkgu S ni guru kelas tahun 1 ni. So, masa akhir tu, tak de cikgu yg jaga kelas. Hingar-bingar lah kelas tu. Pastu datanglah ustazah S ni, nak mententeramkan suasana. Masa tu pulak tengah hujan lebat n ribut petir. Nak bg diowang ni senyap, ustazah S bgtau sape yg bising nnt dia kena panah petir. Budak2 ni terus senyap. Kelas pun jadi sepi.

Tapi si Fikri ni menjawab lak. Dia bgtau ustazah S, "Saya tak tinggal sembahyang. Saya leh doa supaya Allah tak panah saya." Adushh, jgn kata ustazah S, aku sendiri bagaikan nak tertawa dengan jawapan si Fikri tu. Comelnyer jawapan dia.....Bijak.hehehe...Itu jelah alkisahnyer. Adios.....